mBank

Adres siedziny:
ul. Senatorska 18
00-950 Warszawa
skr. poczt. 728

Adres korespondencyjny:
mBank
Bankowość Detaliczna BRE Banku SA
Wydział Obsługi Klientów
Skrytka Pocztowa 2108
90-959 Łódź 2

Infolinia mBanku:
801 300 800
+48 (42) 6 300 800 (również z zagranicy)
783 300 800
6913 62265

(755 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

755 Opinie

użytkownik
Ocena:
Klientem mBanku jestem od 17 lat. To szmat czasu, aby wyrobić sobie o nim opinię jak i opinię o całym systemie bankowym w Polsce. Jako osobę niepełnosprawną najbardziej cieszyła mnie możliwość załatwiania spraw bankowych przez internet. Na drugim miejscu były opłaty za usługi bankowe. Na przestrzeni czasu obserwowałem coraz gorszy stosunek do klienta. Oczywiście z mego punktu widzenia (jako klienta). Szczególnie odczułem dwa momenty. Pierwszy był związany z umową debetu w rachunku firmowym, którą zawarłem w 2009 r. z prowizją w wysokości 1 % wartości debetu. W 2011 roku prowizja była 2 %. Po kolejnych czterech latach (od 2015 roku) wzrosła do 3 %, a następnie po roku do 4%. Umowy nie można zawrzeć na czas nieokreślony, bo Bank nie mógłby pobierać corocznej prowizji. Z tytułu debetu pobierane są oczywiście prowizje za kredyt. W początkowym okresie umowy debetowej obowiązywała zasada, że prowizje były naliczane od kwoty wykorzystanego kredytu. Po pewnym czasie Bank wprowadził zmianę w jej funkcjonowaniu dodając dodatkową opłatę w postaci prowizji od kwoty niewykorzystywanego kredytu, jeżeli jego wykorzystanie było mniejsze od 50 %. Wszystkie zmiany odbywają się w drodze zmian regulaminów (tabel) wzorcowych. Klient jest informowany o ich wprowadzeniu, ma wyznaczany termin na zgłoszenie sprzeciwu skutkującego rozwiązaniem umowy z dniem wprowadzenia zmian. W kontaktach z Bankiem (lepiej Bankami) nie obowiązują żadne zasady związane z ?prawami nabytymi? określonymi w pierwszych zawieranych umowach. Drugi moment jest związany z obsługą internetową. Dotychczas zmianę wysokości kredytu debetowego można było załatwić przez mLinię podczas rozmowy telefonicznej po weryfikacji tele-kodem i innymi danymi osobowymi. Od 11 lutego br. (wg operatora mLinii) już tego zrobić nie można. Należy udać się do Oddziału mBanku. W moim przypadku jest to 60 km w jedną stronę, że nie wspomną o innych dodatkowych trudnościach wynikających z niepełnosprawności. Zatem dalsza współpraca z tym Bankiem traci sens.