~ Senior • 2014-10-01
Ocena:
Zmuszają starych klientów do przechodzenia ze sprawdzonego i prostego w obsłudze systemu internetowego na idiotyczny nowotwór zaprojektowany przez jakieś dziecko ery fejsbuka. Kto normalny oczekuje od banku wodotrysków, gier społecznościowych, animowanych obrazków i efektów 3D? Do kogo oni to oferują? Do ludzi, którzy obracają 5-cyfrowymi kwotami, czy do studentów z darmową Visą Elektron i stypendium miesięcznym 500 zł wypłacanym pierwszego dnia po wpłacie???
Bank wydał mega kasę na zaprojektowanie debilnego systemu, w którym 50% elementów na ekranie jest animowane, pływają obrazki w asynchronicznych warstwach tła, przyciski z funkcjami pojawiają się dopiero jak się najedzie myszą na jakiś prostokąt. Wcześniej ich oczywiście nie widać, więc znalezienie czegokolwiek to jest zawsze fascynująca przygoda.
System kompletnie nieintuicyjny. Najprostsze operacje zajmują teraz godzinę. Oczywiście nie ma możliwości pracy w starym dobrym interfejsie. Coś jak Google+ - nikt tego nie chciał używać, więc zaczeli uzależniać inne popularne usługi od koniecznośći posiadania konta g+. Tu też nie mogli zostawić wyboru i dać spokój starym klientom. Musieli zmusić siłą - więc się pożegnamy.
Byłem klientem tego banku przez kilkanaście lat i poza drobnymi sprawami bank działał jak trzeba. Wymienić mogę jedynie takie historie jak:
- karta DEBETOWA potrafi wygenerować ujemne saldo, bo bank pozwala niektórym swoim partnerom na "operacje offline", ale może to kwestia umowy i tak jest wszędzie
- zmiana terminu zapadalności spłaty dla karty kredytowej, to niekończące się rozmowy na mLinii, okresy kilkumiesięcznego korzystania zanim to możliwe, a finalnie papierologia i zniechęcanie
- system śledzi i notorycznie nękają telefonami. W internecie zaznaczona opcja, że nr telefonu służy WYŁĄCZNIE do autoryzacji SMS i niedozwolona jest żadna komunikacja marketingowa, a mimo to telemarketerzy potrafią wydzwaniać co godzinę 10 razy dziennie do późnych godzin typu 22:00, bo system zarejestrował, że spadła lokata albo klient kliknął na zakładkę 'kredyty" w aplikacji.
Podsumowując, starego mBanku już nie ma. Nowy jest idiotyczny, więc ja się ze swoimi srodkami przenoszę do Meritum Banku.
11681