~ Janusz • 2017-04-13
Ocena:
Utrzymywałem internetowe lokaty w tym banku przez kilka lat. W sumie byłem zadowolony, nigdy nie miałem problemu z odzyskaniem kapitału i odsetek. A te ostatnie były całkiem przyzwoite. Jednak rok temu zabrałem wszystkie środki z jednego tylko powodu. Otóż każda zakładana lokata przez internet ma status lokaty odnawialnej. Dopiero po jej założeniu należy wyświetlić jej stronę, na której znajduje się możliwość zmiany opcji na nieodnawialną. Tak więc przez 2-3 dni traci się kontakt zwrotny ze swoimi pieniędzmi, które automatycznie po zakończeniu lokaty nie powrócą na moje konto, które mam w innym banku. Gdyby w ciągu tych 2-3 dni coś mi się stało (a mam już swoje lata), moi bliscy nawet mogliby nie wiedzieć, że mam tam ulokowaną gotówkę. Nie mówiąc już o problemach z jej odzyskaniem. Nie będę rozpisywać się o szczegółach, ale mam taką sytuację rodzinną, że od samego początku zakładania lokaty może wchodzić w grę jedynie opcja nieodnawialna. Przypuszczam, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy z takiego niebezpieczeństwa o którym napisałem. Dla banku to jest wygodne, bo w razie czego przez długi czas może dysponować gotówką, zanim krewni załatwią wszystkie formalności związane z postępowaniem spadkowym. Dlatego w tej chwili trzymam pieniądze na lokacie internetowej, wprawdzie nieco gorzej oprocentowanej, ale w banku, który przy jej zakładaniu uwzględnia opcję nieodnawialną.
28655