AXA DIRECT

Adres siedziby:
Avanssur S.A. Oddział w Polsce (AXA DIRECT)

ul. Chłodna 51
00-867 Warszawa

Infolinia AXA Direct:
22 599 9522

(183 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

183 Opinie

użytkownik
Ocena:
AXA Direct ubezpieczenie OC samochodu- czy warto skorzystać ? Do napisania artykułu skłoniła mnie sprawa załatwiana przez AXA Direct od ponad 100dni.Chodzi o szkodę nr.13.0016386, inaczej mówiąc wypłatę odszkodowania z OC pojazdu mechanicznego. I nie chodzi tu o to czy odszkodowanie zostało wypłacone czy nie, lecz jedynie o bezczynność AXA Direct a tym samym rażące naruszenie prawa. Ale po kolei. W dniu 3 czerwca 2013 w wyniku kolizji uszkodzony został pojazd. Sprawca podał dane i potwierdził swoja winę. 10 czerwca 2013 likwidator AXA Direct dokonał oględzin a następnie przesłał kalkulacje naprawy. Właściciel pojazdu przekazał pojazd do naprawy i upoważnił zakład naprawczy do reprezentowania i odbioru odszkodowania po dokonaniu naprawy. Zakład naprawczy sporządził kosztorys naprawy i przesłał do zatwierdzenia do AXA Direct. Zatwierdzony kosztorys zawierał klauzulę niedozwoloną. A był nią zapis ? naprawa na podstawie FV źródłowych fv za naprawę? .Axa Direct uzależnia wypłatę odszkodowania od przedłożenia przez zakład naprawczy faktur zakupu części. W tej sprawie wypowiadał się Sąd Antymonopolowy jak również Biuro Rzecznika Ubezpieczonych. Z e stanowisk tych wynika jednoznacznie, że żądanie to nie tylko jest bezpodstawne ale też naruszające prawo jakim jest tajemnica handlowa firmy. Jaki jest więc powód takiego żądania? Wg mnie zdobycie informacji handlowej, która może być wykorzystana w różny sposób . Wracając do sprawy . Na stronie internetowej Rzecznika Ubezpieczonych / http://rzu.gov.pl / można zapoznać się procedurą i terminami jakie ustawy nakładają między innymi na AXA Direct. Wynika, że Axa Direct powinna w ciągu 30 dni od zgłoszenia wypłacić odszkodowanie . W wypadku nie wyjaśnienia wszystkich okoliczności, odszkodowanie powinno być wypłacone w terminie 14 dni od dokonania ustaleń, jak to napisano na stronie Rzecznika Ubezpieczonych cytuje? odszkodowanie wypłaca się w terminie 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności (tzn. z użyciem całego swojego aparatu organizacyjnego, technicznego i kadrowego) wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe,? koniec cytatu. Niestety pomimo upływu 30 dni , potem kolejny 14 dni po przesłaniu żądanych dokumentów, AXA Direckt nawet nie podjęła decyzji o przyjęciu odpowiedzialności. Po kontakcie na infolinii powiedziano, że na podjęcie decyzji AXA Direct ma 90 dni. Na prośbę o potwierdzenie tego pisemnie oraz podania przyczyn oraz podanie terminu zakończenia sprawy, Pani na infolinii potwierdziła, że zapisała to w akta. Upłynęło właśnie 100 dni i nadal nie ma żadnej odpowiedzi ani decyzji, więc w dniu 16 września 2013 zostaje wykonane połączenia na infolinię AXA Direct. Pani informuję, że nie ma decyzji że w ciągu 2 dni likwidator Pan Piecuch prześle na wskazanego meila pismo w tej sprawie. Minęło kolejne 3 dni, a Pan na infolinii kolejny raz potwierdził, że nie ma decyzji a Pan Piecuch powinien udzielić odpowiedzi wczoraj ale jej nie ma. Tak więc mamy zgłoszoną szkodę, brak decyzji i bezczynność AXA Direckt -co można zrobić? W pierwszym rzędzie zostały skierowane skargi do Komisji Nadzoru Finansowego co może skutkować karą dla AXA Direct. Pojazd został naprawiony a należności za naprawę wraz z odsetkami 13% dochodzone będzie na drodze sądowej. Tak więc każdy kto przeczyta tą historię może zastanowić się nad tym czy wykupić ubezpieczenia OC pojazdu w AXA Direct. Ja osobiście dziękuję i już złożyłem wypowiedzenia umowy. Leszek Uważam, że każda ze stron ma prawo przedstawić swoje stanowisko, więc przed opublikowaniem artykułu w dniu 19 września 2013 na adres axa@axadirect.pl wysłałem informację: W prasie ogólnopolskiej ukaże się artykuł którego pełną treść przesyłam w załączniku. Proszę o przedstawienie swojego stanowiska do dnia 26.09.2013, które zostanie opublikowane razem z artykułem. W odpowiedzi w dniu 23.09.2013 otrzymałem odpowiedź: Szanowny Panie, Odpowiedź na Pańskie zapytanie została wysłana przez Agencję Advanced Public Relations. Z poważaniem AXA DIRECT Była to jedyna reakcja na moje wystąpienie a z Agencji Advanced Public Relatios niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.