Alior Bank

Adres siedziby:
Alior Bank Spółka Akcyjna
ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
f +48 22 555 23 23

Adres korespondencyjny:
Alior Bank SA
ul. Postępu 18B
02-676 Warszawa

Infolinia Alior Banku:
Klienci indywidualni, mikro i małe firmy (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu):
19 502 (z sieci Play: 12 19 502)
lub 12 370 70 00 (tel. stacjonarne i komórkowe)
+48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (z zagranicy)

Średnie i duże firmy, korporacje (pon.-pt. 8.00-18.00):
801 274 274 (z telefonów stacjonarnych)
22 531 80 95 (z telefonów komórkowych i z zagranicznych)

(1041 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

1041 Opinie

użytkownik
Ocena:
Wysokość oprocentowania: Konto z lokatą nocną w Alior Banku - na chwilę obecną jest jednym z najwyżej oprocentowanych kont - połowa środków lokowana jest na nocnej lokacie na 11%. Wg banku do kwoty 16 524,54 na koncie bank nie pobiera podatku belki co przy oprocentowaniu 5,71% odpowiada oprocentowaniu 7% na normalnej lokacie. Sprawdziłem - rzeczywiście nie jest pobierany podatek belki (co prawda przy niższej kwocie, ale jednak wszystko się zgadza). Mechanizm jest prosty - tu można przeczytać jak nie zapłacić tego podatku :) http://ocenbank.pl/forum/viewtopic.php?id=342 Oprocentowanie 5,71% a nie 5,5% wynika z tego, że kapitalizacja odsetek następuje codziennie :) Także tu Aliorbank się spisał dobrze. Dostęp internetowy: Tu chyba Alior Bank wypada najgorzej. Zabezpieczenia są co prawda ok - podajemy losowe 4 znaki ze swojego hasła, poza tym po pierwszym logowaniu wybieramy sobie obrazek, który potem się pojawia zawsze przy logowaniu... transakcje lub dyspozycje zatwierdzamy sms'em - żadnych opóźnień tu nie było. Problemem jest długie logowanie i przechodzenie między zakładkami konta - tu AliorBank musi się poprawić Intuicyjność obsługi jest ok. Dodam tylko, że system dla Alior Banku tworzył Comarch :). Obsługa klienta w placówce: Założenie konta miało trwać dużo krócej, niż trwało (zamiast 15 minut, trwało prawie 50), ale był to raczej problem z systemem Alior Banku, niż z kompetencjami pracowników tego banku (teoretycznie prawie wszystko miało być zatwierdzane elektronicznie, ale system 2 razy się zawiesił (dzień przed wigilią), więc papier znowu był potrzebny przy zakładaniu konta w Aliorze :). Oferta kredytu/ debetu w koncie: Oferują tą usługę w Alior Banku, ale ja jej nie sprawdzałem. Elastyczność oferty: Obsługująca mnie osoba powiedziała, że są w stanie dostosować się do klienta (co zresztą przy zawieszeniu systemu zrobili - wypełnili ręcznie wniosek za mnie :) ). Wysokość opłat i prowizji: teoretycznie prowadzenie konta jest darmowe, podobnie jak wypłaty z wszystkich bankomatów na świecie, ale za kartę zapłacimy 3zł miesięcznie... Jako uczestnik konkursu Alior Banku nie płacę za kartę przez rok jej używania, potem zobaczymy... (no i przelali mi 100zł konkursowe na konto - także tu Alior Bank też nie ściemniał :) za płatności kartą, wypłaty z bankomatów i przelewy nic nie płacimy, chyba że... Mamy bardzo dużo przelewów - przelewy zatwierdzane są sms'ami, z których pierwsze 10 w miesiącu jest darmowych, reszta płatna po 30groszy. Nie dużo, ale jednak... Opłaty w Alior Bank są wg mnie za wysokie.. Oferta kart płatniczych: jak pisałem powyżej - karta debetowa standardowo kosztuje 3 zł. Jest to karta chipowa, dzięki temu zazwyczaj trzeba podawać PIN - wg mnie jest to dużo lepsze zabezpieczenie, niż podpisywanie się (zazwyczaj panie w hipermarketach tego nie sprawdzają...) Ja nie miałem żadnych problemów z wypłatą z bankomatu, ale od pracownika banku słyszałem, że starsze typy bankomatów PKO nie odczytują tej karty - wypłaciłem też z bankomatu PKO i wszystko było ok..