Idea Bank

Adres siedziby:
Idea Bank SA
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa

Infolinia Idea Banku:
22 101 10 10
801 999 111

(1108 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

Idea Bank został stworzony, by wspomagać osoby przedsiębiorcze w realizacji ich marzeń o własnym biznesie. Chcemy służyć pomocą przy …

zobacz więcej »

Dodaj opinię

1108 Opinie

użytkownik
Ocena:
Bank Tragedia. Kontakt mailowy to nieporozumienie. W ogóle nie odpisują na zgłoszenia. Idea Cloud tez mało funkcjonalny. Brak powiadomień e-mail . Nowoczesnym to ciężko ten system nazwać. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Najgorsza infolinia z jaką miałem do czynienia! Brak rzetelnych informacji, długi okres oczekiwania na rozmowę. Nie rozumiem takiego podejścia osób decyzyjnych w banku - opinie klientów to jedna z najważniejszych rzeczy, które budują wizerunek marki. Wcale się nie dziwię, że bank ma tutaj tak niską ocenę. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Unikajcie lokat strukturyzowanych !!! Złapali mnie na prawie 3 lata. 50 tys zł zamrożone, bez oprocentowania, bo jakaś firma nie osiąga właściwych notowań. Minął 1 rok (który trwa 10 miesięcy) i nic, trzeba czekać następny i też pewnie będzie nic, tak samo wyjdzie w trzecim. Kasy nie można wycofać bo pobiorą 3% kary, do tego coroczna inflacja również zrobi swoje. A Bank chytrze omamia nas, że jest ochrona kapitału. Po trzech latach zamiast zysku otrzyma się zwrot "gołych" 50 tys. które warte będą o co najmniej 3000 zł mniej (bez liczenia inflacji)! UWAGA! Bank tak spreparował umowę, że na pewno nie straci, ale nieźle zyska. Oczywiście kosztem klienta. Po zakończeniu terminu lokaty, skreślam ten bank. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
uwaga na ten bank naliczają 200pln za monit skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Idea, założenie konta firmowego - Uwaga strata czasu ! po wypełnieniu formularza i podaniu danych cisza po dwóch dniach tel na infolinie. bla,bla, dane pesel - dziś z panem skontaktuje się doradca, - kłamstwo. Po kolejnych trzech dniach tel. na infolinię - doradca ma 7 dni na skontaktowanie się z klientem...?? z ciekawości czekam. Po ośmiu dniach od wypełnienia formularza, założyłem konto w 25 minut po 4 godzinach miałem numer i czynne konto i nie był to Idea Bank ! skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Placówka w Zielonej Górze przy ulicy Kupieckiej to negatywny przykład funkcjonowania tzw banku. Zmiana "zespołu kasowego" zaowocowała skrajną niekompetencją. Każda transakcja kasowa trwa wieki. Ja rozumiem że dla pracowników tego banku to nie jest istotne ale nie dla klientów. Jedna obsługująca osoba bez wsparcia, jakieś zasilania w godzinach urzędowania gdzie kasa jest nieczynna, to horror rodem z PRLu. Kiedyś było dobrze ale od zmiany kierownika czy dyrektora oddziału i całego zespołu jest tragicznie. Zastanawiam się poważnie nad migracją ze swoim kontem. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Nie polecam . Bank tzw . "Banksterka". Wprowadzją ludzi w błąd przy zakładaniu tzw LOKATY CYFROWY ZYSK .Po ZAKOŃCZENIU LOKATY TRZEBA CZEKAĆ 14 DNI NA ZWROT PIENIEDZY .Proponuję omijać szerokim łukiem ten bank. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Najgorszy bank! Po wprowadzeniu tej ich idea cloud nic nie działa. Strona banku się wiesza, czasem trzeba czekać kilka minuta aż załaduje się historia. Przy robieniu wielu przelewów ciągle pojawia się błąd i wylogowuje mnie z konta. Zrobię dwa przelewy - wylogowuje, musze się ponownie zalogować, sprawdzić czy przelew poszedł i zrobić go ponownie i tak w koło macieju! Zwariować można!!! Ostatnio zablokowałem sobie dostęp do konta ( swoją drogą nie mam pojęcia jak to się stało bo na pewno hasło wpisywałem dobre, idiotą nie jestem ), dzwonię na infolinię, weryfikacja negatywna. Mało mnie szlag nie trafił. Dzwonię do mojego doradcy - proszę udać się do oddziału banku i zaktualizować kartę klienta, być może ktoś źle wprowadził dane przy zakładaniu kont etc. Idę do oddziału - Kraków ul. Szlak. W kolejce do "kasy" 10 osób. Jedno stanowisko czynne, drugie nieczynne. Pracownica po każdym kliencie znika na 5 min. na zapleczu. Pracownicy snują się po oddziale, co chwilę w grupach wychodzą na papierosa i palą przed wejściem do banku tak, że dym wpada do środka, fuj! Ale do rzeczy - po kilku próbach ( sytem się wiesza ) dali mi jakieś hasło do weryfikacji telefonicznej. Pytam - czy jeśli jeszcze raz zablokuję sobie konto, czy będę musiał znowu przyjechać? Odpowiada - nie, tylko pan wprowadzi to hasło. Karty klienta nie chą uaktualnić bo po co, skoro mam "telekod". OK. Zmieniam hasło. Przez ok. tydzień działa. Potem znowu loguję się do konta - hasło nie działa. Niemożliwe!!! Ta sama sytuacja co wcześniej. Dzwonię na infolinię - weryfikacja negatywna. Mówię, że mam telekod, że tak mi powiedzieli w oddziale. A konsultant na to "Owszem, ale telekod poda pan PO WERYFIKACJI która musi być pozytywna" ! Krew mnie zalała prawie. To pokazuje totalną niekompetencję praconików idea bank! No jak można tak traktować klienta??? Mam jeszcze kilka rachnków w innych bankach i niegdy, NIGDY nie miałem żadnych problemów. Wkrótce skończy mi się kredyt i zamykam to konto w cholerę!!!!!! skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Nieprofesjonalny bank! Nie polecam! skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
byłem w banku parę miesięcy problem z smsami o transakcjach które miałem otrzymywać reklamacja porażka dzwonie każą czekać ,blokada karty po zgubieniu pól nocy nic.9 rano zablokowałem i pani twierdzi że linia od 8-20 tak w skrócie .nie polecam.ignorowanie. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Unikać lokat strukturyzowanych. Pracownicy zbierają kokosy za pozyskiwanie naiwnych klientow, który wierzą w obiecanki cacanki. Obiecują wysokie zyski a później dowiadujemy się ze zysk na poziomie gorzej niż minimalny. Wypłata środków z zakończonej lokaty strukturyzowanej do 2 tygodni! Tragedia! Nigdy więcej. Uciekam od tego Banku jak najdalej. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Tragedia. Naciaganie kliena. Niby przelewy SEPA za 3,99 , a brak w Bazie niektórych numerów Swift Banków przez co jak sie nie zauważy to Bank traktuje to jako przelew poza SEPA i nalicza 99,99 zł opłaty!!!! skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Nie chcą dać kredytu, ale mimo wszystko dzwonią codziennie po 2 razy, z propozycją finansowania. Ja pier****. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Mój znajomy miał małą firmę budowlaną .Wziął w tym banku pożyczkę i to był jego błąd !!!!! Niestety nie doczytał umowy i teraz proc?ty od pożyczki w tym lihwiarskim parabanku tak szybko narastają że zamkną firmę sprzedał dwa auta i wyjechał zagranicę a i tak nia nadąża ze spłatą, tak procenty szybko rosną !!!! Gorzej jak u mafii !!!! skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Próbowałem wziąć limit kredytowy w rachunku. Dostałem informacje, że jest promocja i nie ma żadnych opłat prócz oprocentowania. Podpisałem elektronicznie umowę (przez potwierdzenie SMS) i okazało się że muszę podpisać dodatkową umowę na jakąś usługę Business Consulting za 2500 + VAT i to ze spółką zależną . Argumenty, że nic nie ma w umowie na ten temat nie trafiają i nie chcą mi uruchomić kredytu. Zamierzam powiadomić KNF, ale nie wiem czy to coś da... skomentuj opinię (1) »
użytkownik
Ocena:
najgorszy bank jaki spotkałem! Procedury załatwienia najprostszej sprawy są rozbudowane do granic absurdu. Totalny brak kompetencji na infolinii! Prawdziwa pijawka! unikajcie jak tylko możecie. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Prowadząc kilka rodzajów działalności w Polsce i za granicą jestem codziennym klientem siedmiu banków w tym banku idea. W związku z powyższym z pełną odpowiedzialnością za swoje słowa mogę stwierdzić, że jest to zdecydowanie najgorszy bank z jakim mam nieszczęście współpracować. By nie rzucać bezpodstawnych oskarżeń, kilka dowodów: - obsługa w oddziale na ul. Ruskiej we Wrocławiu to jeden wielki chaos, kilka osób krąży w poszukiwaniu nie bardzo wiadomo czego, a na obsługę doradcy nie zdarzyło mnie się czekać krócej niż 15minut, a zaznaczam, że kiedy wchodziłem do oddziału nie było żadnego, oczekującego klienta - ubezpieczenia doklejane do kredytu są potwornie drogie, a zakres ochrony ubezpieczeniowej jest czysto teoretyczny, oczywiście nie mam dostępu do tych danych, ale jestem niemalże przekonany, że nie znalazł się ktoś, kto wstrzeliłby się w zdarzenie ubezpieczeniowe objęte zakresem ochrony, a tym samym otrzymał świadczenie ubezpieczeniowe. Tych najbardziej wytrwałych zachęcam do lektury OWU - przy zalogowaniu do bankowości internetowej jeden raz na trzy, pojawia się jakiś problem techniczny uniemożliwiający zrealizowanie zadania - z wygenerowanie prawidłowego harmonogramu walczyłem prawie rok, o ile raty były zaliczane prawidłowo o tyle oprocentowanie na harmonogramie nie bardzo wiadomo skąd się brało - doradzam dwukrotnie się zastanowić przed decyzją o zaciągnięciu kredytu. Po 5 latach spłacania, bank co kwartał powołując się oczywiście na swoje uprawnienia oczekuje ode mnie dokumentacji finansowej. Zaznaczam, że kredyt jest obsługiwany prawidłowo tzn. by być precyzyjnym w ciągu 5 lat miałem 6 opóźnień, w których żadne nie przekraczało 3 dni, a 4 z tych 6 były opóźnieniem o jeden dzień. Niżej wyjaśnię z czego brały się opóźnienia. Jeśli ktoś zastanawia się dlaczego bank z uporem maniaka wzywa do przedłożenia takich dokumentów to od razu odpowiem: ich nie przedłożenie skutkuje naliczeniem 200zł opłaty za monit! Swoją drogą monity i opłaty za nie, to jedna z ulubionych form dodatkowego dręczenia klientów. Nie znam nikogo, kto będą klientem idea banku nie dostałby takiego monitu. Z różnych powodów. Czasem to brak dokumentów, czasem brak obrotów na rachunku, czasem inne powody. Zawsze coś się znajdzie. - ktoś gotów mnie zarzucić, dlaczego w takim razie nie przeniosę się do innego banku. Taki właśnie jest plan. Uzbierałem 30tys. i podszedłem do oddziału nadpłacić kredyt. Po 59 miesiącach spłacania cała operacja kosztuje 3% nadpłacanej kwoty. Składając dyspozycję musimy wiedzieć, że bank ma na jej realizację 5 dni roboczych. Moją dyspozycję zrealizował 4 dnia. Mogę tylko podejrzewać, czy miało to związek z tym, że gdyby bank zrobił to piątego dnia, wtedy upłynęło by 60 miesięcy od dnia zaciągnięcia i zapłaciłbym 2, a nie 3% prowizji. Oczywiście to może teoria spiskowa i czysty przypadek, że w tym akurat wypadku bank tak sprawnie zadziałał - wczoraj dostałem kolejny monit, 200zł za nieprzedłożenie dokumentów finansowych za I kw 2017 r. zaznaczam, że w Idei jestem klientem jako osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą. Znacie kogoś, kto jdg rozlicza w kwartałach? Mniejsza o to, przeoczyłem termin i 200zł do raty dojdzie. W tym miejscy wrócę do opóźnień w spłacie kredytu ? Idea Bank jako opóźnienie w zapłacie raty, a tym samym jako nieterminowe obsługiwanie kredytu traktuje brak dopłaty np. kwot za monit. Wyjaśniam: zakładając, że nasza normalna rata wynosi 2000zł, w międzyczasie dostaniemy monit za 200zł. Wtedy musimy jako ratę potraktować kwotę 2200zł. Jeśli wpłacimy 2000,00 bank wyśle informację, że nie zapłaciliśmy raty w terminie, a cały kredyt potraktuje jako obsługiwany nieterminowo. Właśnie z tego powodu mój kredyt miał opóźnienia. Wpłacałem kwotę na ratę, podczas gdy rata wnosiła o 200zł więcej. Nim się zorientowałem mijał jeden dzień, a mój kredyt stał się kredytem nieobsługiwanym terminowo, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jeśli ktoś prowadzi biznes jaki na marży min. 30% być może idea będzie bankiem co czegoś przydatnym. Jeśli rentowność jest mniejsza ? nie bierzcie tam kredytów. Oprocentowanie, koszty ubezpieczeń, opłaty za monity całkowicie zjedzą Wasz zysk. Stąd jak czytam, że Idea Bank ufa swoim klientom, to oczom nie wierzę i wiem, że redakcja poprosiła kogoś z idei by napisał kilka ciepłych słów na temat banku, bo żaden klient, ani nawet szeregowy pracownik tak nie powie. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Kiedyś wziąłem w Idea 500000 zł kredytu. Udało mi się oddać go przed terminem. Zrobiłem sobie na koniec podsumowanie kosztów. To był mój najdroższy kredyt w życiu. Moja stopa w tym banku już nigdy nie postanie. BANK DLA BIZNESU_ale chyba tylko dla Czarneckiego. Szczerze odradzam. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Nieuczciwe wysokie opłaty, o których wprowadzeniu zostałem poinformowany poprzez wiadomość w serwisie transakcyjnym. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
poziom obsługi, a raczej ignorowanie klienta, brud w placówce, kompetencje pracowników- poniżej krytyki. warszawa. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Mam konto firmowe od wielu lat i czasami krótkoterminowe lokaty (na 3 dni). Żadnych opłat za konto, za przelewy i inne bzdury. Ocena - bardzo dobra. Minus 0,5 gwiazdki za zaskakująco częste wyłączenia techniczne www. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Korzystam z lokat. Mogły by mieć lepszy % no ale i tak nie jest źle. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
wziełąm kilka lat temu kredyt w Idea banku i warunkiem jego przyznania było wpłacanie polisy Łącznie ok pięć tysiecy zł). Teraz okazało się, że Towarzystwo ubezpieczeniowe naliczało koszty nielegalnie. Chciałam uzyskać info w idea banku ico???????????? nie moge uzyskać informacji bo NIE PAMIĘTAM HALA 10 cyfrowego sprzed 5 lat!!!!!!!!!!!!!!!!. NIE POLECAM TEGO BANKU!!!!!!!!!!!!!!!!. Obsługa miła tylko gdy chcesz kredyt ! skomentuj opinię (2) »
użytkownik
Ocena:
Korzystam głównie z lokat i nie mam żadnych zastrzeżeń. Dziwi mnie tak niska ocena :) skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Wczoraj dostałem propozycję linii kredytowej na rachunku bieżącym, po negocjacjach opłata "doradcza" tak naprawdę prowizja - miała wynieść 2500 zł do końca miesiąca. Na 2 godziny przed podpisaniem umowy została mi zaproponowana opłata 3500 zł zamiast wynegocjowanej - niby decyzja zarządu (jasne...) Nie polecam... Dziecinada. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
A ja jestem zadowolona jako mała firma. Konto darmowe, nie dopłacam, do tego Huby w miastach, w których mam stałych klientów. Nie mam powodu do narzekania. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Witam. Namówiłem moich rodziców na założenie lokaty bankowej w Idea Bank. W dniu dzisiejszym pojechaliśmy do Oddziału w Łodzi przy Manufakturze. O godzinie 15:50 weszliśmy do Oddziału i miła dziewczyna na recepcji powiedziała, że wszyscy doradcy są zajęci i że na 16:00 jest umówiony klient do jednego z doradców i jeśli nie przyjdzie to on nas obsłuży. Klient przyszedł. Powiedziano nam, że za chwilę przyjmie nas drugi doradca. Tak dotrwaliśmy do 16:20. Na naszą prośbę recepcjonista poszedł zobaczyć kiedy będziemy mogli być obsłużeni. Wrócił z pokoju doradców i powiedział, że za chwilę wyjdzie do nas pani Marzenka. W międzyczasie przyszedł Pan, który powiedział, że chce założyć lokatę. Osoby na recepcji powiedziały, że dziś doradcy są zajęci i że mogą umówić go na jutro... Zdziwiony mężczyzna nie odpowiedział tylko wyszedł z Oddziału. O 16:30 poprosiliśmy o interwencję panią na recepcji. Ta poszła i powiedziała, że Pani Marzenka już bierze komputer i do nas idzie, a więc za minutę będzie nas obsługiwać. Po ... ośmiu kolejnych minutach Pani Marzenka zaprosiła nas do pokoju. Była godzina 16:40. Wiedzieliśmy jaki produkt nas interesuje więc Pani Marzenka wprowadziła dane z dowodu osobistego po czym zabrała go do skserowania i ... wróciła po 20 minutach. Potem dała kolejne dokumenty do podpisu i poszła wprowadzić je do systemu. Zniknęła na kolejne minuty! O godzinie 17:40 powiedziała, że dzwoniła na infolinię i wie, że tyle ludzi zakłada lokaty o tej godzinie w Oddziałach w Polsce, że system nie może przetworzyć naszych danych! Powiedziała, że możemy jutro przyjechać ponownie i możemy jutro spróbować założyć lokatę i wpłacić pieniądze. Postanowiliśmy przerwać tę farsę. Zażądaliśmy wycofania naszych danych osobowych z tego banku oraz zwrot podpisanych przez nas dokumentów. Pani się bardzo zdziwiła i powiedziała, że nie może tego zrobić, ale może je skserować i potwierdzić, że przyjęli takie dokumenty. Gdy powtórzyliśmy nasze żądanie skserowała dokumenty i na nich przy swojej imiennej pieczątce napisała słowo "anulowano". Zobowiązała się do wycofania naszych danych z systemu poprzez swój kontakt z Centralą Banku. O godzinie 18:05 opuściliśmy placówkę Banku. Czas spędzony w tym Oddziale w dniu dzisiejszym (2 godz. 15 minut!!!) przeze mnie i moich schorowanych rodziców może być przestrogą dla innych, a dla właścicieli i managerów Idea Bank tematem do przemyśleń... skomentuj opinię (1) »
użytkownik
Ocena:
Pozytywnie oceniam konto i krótkie lokaty, z których od czasu do czasu korzystam. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Bank gromadzi bazę danych o klijentach biznesowych. Zero profesjonalizmu ze strony konsultantów . Ograniczony do minimum kontakt telefoniczny wręcz niemozliwy. Pracownicy na spotkaniu nie maja zwyczaju nawet się przedstawiać nie wsponimaja o produkcje ... jedna wielka ściema.... i w tym że celu naszą ideryfikatory odwrocone co utrudnia ich identyfikację. Żenada.......!!!!!! Trzymajmy się zdaleka od tego pseudo banku..to naciągane ściemniacze.... skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Odradzam bank. Platforma, którą tak się chwalą Ideacloud to jakaś porażka. Bardzo często występuje "nieoczekiwany błąd" i wylogowuje mnie z systemu (nawet podczas robienia przelewu). Odpuściłem sobie już zgłaszanie tego na BOK Idea bo nie lubię być traktowany jak idiota. Jedną z moich spraw rozpatrują już od ponad roku. Piszę im elaboraty co się dzieje, jakie są objawy i problemy, robię screeny żeby widzieli o co chodzi a w odpowiedzi za każdym razem dostaję: "Szanowny Panie, w nawiązaniu do poniższej wiadomości uprzejmie informujemy, że Pana sprawa jest analizowana przez odpowiednią jednostkę Banku. Po dokonaniu weryfikacji niezwłocznie się z Panem skontaktujemy." I tak od roku czasu......... Pani w placówce banku rozumie moją frustrację ale niewiele jest w stanie zrobić i TEŻ IM NAPISZE MAILA. Ale im pokazała. Zmieniam bank. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Mam konto osobiste i firmowe i za oba ode mnie pięć gwiazdek. Darmowe, bez jakichś dziwnych warunków, więcej nie oczekuję. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
NIe polecam nigdy więcej nie chcę mieć z tym bankiem doczynienia. Banda oszustów i naciągaczy. Robią wszys żeby człowieka zachęcić, a potem ślą monity i udają greka, zmieniają ratę kredytu, ale to normalne. Z daleka od tego banku skomentuj opinię (2) »
użytkownik
Ocena:
Założyłem lokatę strukturyzowaną "cyfrowy zysk" z konta internetowego, na 4 m-ce, na kwotę: 7600, zarobiłem na tym 14,7 zł (0,58 % w stosunku rocznym). ODRADZAM TEGO TYPU LOKATY, TO WYŁUDZANIE PIENIĘDZY PRZEZ BANK. Pozostałe lokaty są Ok. - chyba najlepsze na rynku, tylko trzeba je kontrolować ponieważ automatycznie się odnawiają ale z oprocentowania np. 2,5 % na 0,1 % skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Nie poleca! Doliczają różne prowizję i co innego się słyszy a co innego jest w umowie. skomentuj opinię (2) »
Dodaj opinię