Alior Bank

Adres siedziby:
Alior Bank Spółka Akcyjna
ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
f +48 22 555 23 23

Adres korespondencyjny:
Alior Bank SA
ul. Postępu 18B
02-676 Warszawa

Infolinia Alior Banku:
Klienci indywidualni, mikro i małe firmy (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu):
19 502 (z sieci Play: 12 19 502)
lub 12 370 70 00 (tel. stacjonarne i komórkowe)
+48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (z zagranicy)

Średnie i duże firmy, korporacje (pon.-pt. 8.00-18.00):
801 274 274 (z telefonów stacjonarnych)
22 531 80 95 (z telefonów komórkowych i z zagranicznych)

(1041 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

18 kwietnia 2008 r. Grupa Carlo Tassara uzyskała zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku. 1 września 2008 r. Alior Bank S…

zobacz więcej »

Dodaj opinię

1041 Opinie

użytkownik
Ocena:
W dniu disiejszym logowanie do Business Pro 30 sekund, wyszukiwanie przelewu trwa i trwa i kręci się to kółko. Kontakt z infolinią dramat, komunikat ...czas oczekiwania powyżej 15 minut skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Syf nad Syfami , nie liczą się z nikim .. oni maja pieniądze wiec rob co karzą ... takie podejście .... a serwis ubezpieczeniowy to jeszcze gorszy syf ... niestety ale nikomu tego banku nie polecę ... przykre ale prawdziwe skomentuj opinię (1) »
użytkownik
Ocena:
UWAG BARDZO WAŻNE !W przypadku wcześniejszej spłaty wszystkie koszty kredytu konsumenckiego ulegają proporcjonalnemu obniżeniu. Aby rozwiać wątpliwości konsumentów i innych uczestników rynku finansowego, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznik Finansowy przedstawiają wspólne stanowisko. Od początku działalności, czyli od 11 października 2015 r. do końca kwietnia 2016 r., do Rzecznika Finansowego wpłynęło ponad 500 skarg dotyczących kredytów konsumenckich. W tym około 100 dotyczyło właśnie nieodpowiedniego rozliczenia kosztów w związku z wcześniejszą spłatą. Przy czym dominują problemy związane ze zwrotem składek za ubezpieczenie. Również do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały w sprawie rozbieżnych interpretacji przepisów w zakresie wcześniejszej spłaty kredytu. - Klienci, którzy przed terminem spłacili kredyt konsumencki skarżą się do nas, że nie dostają proporcjonalnego zwrotu kosztów początkowych np. opłat administracyjnych, prowizji czy składek na ubezpieczenie. Naszym zdaniem to bezprawna praktyka naruszająca przepisy ustawy o kredycie konsumenckim. Ponieważ tego typu skargi powtarzają się, wspólnie z Prezesem UOKIK postanowiliśmy zająć wyraźne stanowisko ? mówi Rzecznik Finansowy. Koszty tylko za faktyczny okres korzystania z kredytu. Z doświadczenia obu instytucji wynika, że zwykle kredytodawcy nie wymagają zapłaty odsetek za niewykorzystany okres kredytu od konsumentów, którzy spłacają pożyczkę przed terminem. Niestety, równie często nie obniżają, ani nie zwracają pobranych wcześniej różnego rodzaju kosztów za jednorazowe czynności lub usługi (np. opłat przygotowawczych, administracyjnych).Uważamy, że w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego kredytodawca powinien obniżyć i zwrócić wszystkie koszty takiego kredytu niezależnie od ich charakteru. Oczywiście, zwrot powinien być proporcjonalny, tzn. obejmować okres od dnia faktycznej spłaty kredytu do dnia ostatecznej spłaty określonej w umowie. Zwrot nie powinien też zależeć od tego, kiedy koszty te zostały faktycznie poniesione przez kredytobiorcę ? mówi Dorota Karczewska, Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów .Przykładowo, jeśli koszty początkowe (opłaty, prowizje, koszty ubezpieczenia) związane z rocznym kredytem wyniosły 1200 zł, a został on spłacony po 6 miesiącach, to konsument powinien otrzymać z powrotem 600 zł. Interpretacja Prezesa UOKiK i Rzecznika Finansowego: Art. 49 ust. 1 ustawy należy rozumieć w ten sposób, że: ? w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego następuje obniżenie wszystkich możliwych kosztów takiego kredytu, niezależnie od ich charakteru i niezależnie od tego, kiedy koszty te zostały faktycznie poniesione przez kredytobiorcę. ? redukcja ta ma charakter proporcjonalny, tj. odnosi się do okresu od dnia faktycznej spłaty kredytu do dnia ostatecznej spłaty określonej w umowie. Poniżej przypominamy kluczowe dla powyższej interpretacji przepisy ustawy o kredycie konsumenckim: Art. 5. Pkt. 6 Całkowity koszt kredytu ? wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt, w szczególności: a) odsetki, opłaty, prowizje, podatki i marże jeżeli są znane kredytodawcy oraz b) koszty usług dodatkowych w przypadku gdy ich poniesienie jest niezbędne do uzyskania kredytu. ? z wyjątkiem kosztów opłat notarialnych ponoszonych przez konsumenta; Art. 48. Konsument ma prawo w każdym czasie do spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w umowie. Art. 49 ust. 1. W przypadku spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie, całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby konsument poniósł je przed tą spłatą. 2. W przypadku spłaty części kredytu przed terminem określonym w umowie, ust. 1 stosuje się odpowiednio wspólne stanowisko Prezesa UOKIK i Rzecznika Finansoweg skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Badziewie a nie bank. Własnie dostałem na zasadach kontynuacji nową kartę debetową. chciałem zrobić płatność online za bilety lotnicze. Niestety bez efektu. Wyświetliło, że nie mam jakiegoś 3D. Zadzwoniłem na info linię. Złożyłem reklamację i zostałem poinformowany, że w przeciągu 10-15 min. wszystko będzie ok. Minęło ponad 3h i nic. Ten sam komunikat, a bilety już droższe. W sumie bank jak za PRL. Widać czas na zmiany. skomentuj opinię »
użytkownik
Ocena:
Tragedia zepsuł się na maksa. Nie słuchają swoich klientów. Infolinia jedna z najgorszych jak nie najgorsza. Sto pytań do i system nie potwierdził i spadaj. Chcesz złożyć skargę lub reklamację ale najpierw weryfikacja i znowu źle i spadaj i nie przyjmują skargi. Na początku super dostęp przez internet i mobilny zmienili na beznadziejne. Omijać nie polecam. skomentuj opinię »
Dodaj opinię